Dagboek 6.2

Dagboek 6.2

Wat is de bedoeling?

Deze blog is het dagboek van de klas. Veel leesplezier!

De Kobekrant

schooljaar 13-14Posted by een leerling van 6.2 16 Feb, 2014 17:50:39

maandag: Na een fantastisch weekend vliegen we er in met 2 lesuren wiskunde. Het ging over de oppervlakte van balken en trapeziums.

Er volgt een toets van taal en ik denk dat iedereen die wel goed gemaakt heeft.

Aaaah!!! Een luistertoets!

Laatste les s.o.. Ik weet niet of jullie dat leuk of niet leuk vinden maar deze les was voor mij super! ‘Kaatje Cactusbloem en haar egel’ was de titel van het boek waaruit de meester voorlas.

We sloten de dag af met het dialoogje van Bartholomeus en Reinhilde.


dinsdag:Iedereen is goed uitgeslapen ( hoop ik toch ),dan kunnen we beginnen. Weer wiskunde, Een groep ging met juf Nele mee, de andere groep bleef bij onze supermeester.

Bij juf Nele maakten we oefeningen over spiegelassen en bij meester Koen werkten we verder met de oppervlakte van trapeziums. Daarna wisselden we de rollen om.

Een toets godsdienst over liefde en genegenheid.

Een nieuw onderwerp van w.o., ruimte. Straffe boel allemaal hé.


woensdag: We hebben een nieuw thema van godsdienst, over Paulus. We weten nu al dat hij veel reist en schrijft.

Et puis, madame Els avec Français. Unité 28 ging over ‘Un chien malheureux’.


donderdag: We gaan verder over Paulus. We leren dat hij eerst christenen doodde en daarna zich bekeerde.

Juf Els kwam ons vergezellen. Een derde van de klas ging expressief lezen, een ander deel las Franse strips en het laatste deel leerde Engels.

Tijd om in ons boekje van secundair onderwijs te werken. Ondertussen maten we onze sjaals. 81 meter !!!!!!!!!!!!

Onze toets s.o..

De keitoffe turnles bij meester Jeroen. We deden allerlei oefeningen over handstand.


vrijdag: Iedereen komt met 12 truien en 15 mutsen naar school. Waarom toch? Juist ja, het is dikketruiendag! Volgens mij heeft niemand het koud gehad, al stond de verwarming af. We begonnen daarom met een lesuur over dikketruiendag. Onze spannende miss- en misterverkiezing volgde daarop. Graag een applausje voor Pauline en Jack.

Daarna kwam juf Sanne ons een LVS-toets geven.

Onze dag werd vlug goedgemaakt door een namiddag knutselen. We maakten prachtige wandversiering.